Leta i den här bloggen

torsdag 30 juni 2011

Trodde att......

Jag trodde jag visste hur jag kände mig innan jag skaffade min servicehund, otrygg.
När jag fick honom skulle jag inte fästa mig för mycket.

Vad gjorde jag fäste mig vid honom! Vande mig vid honom, han är min skugga, min vän, min trygghet. Och nu är jag utan honom ;-)

Tårar rinner för min kind. Vet att han kommer hem men jag har lämnat honom. Och det känns inte bra min skugga, trygghet och vän är borta.

Vet inte när han kommer hem. Men jag kommer att älska honom ännu mer efter detta. För jag har insett hur ovärderlig han är för mig och min frihet.

Han är värd så mycket för mig att det inte går att sätta ord på det.

Och de tio dagar han behöver lugnt för att återhämta sig så kommer jag finnas vid hans sida som han har funnits vid min när jag har vart sjuk. För han är min vän, skugga och trygghet och jag vill vara samma sak för honom.

Du finns i mina tankar min vän!

När du skaffar en servicehund så får du mer än du tror :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar