Leta i den här bloggen

måndag 20 juni 2011

Plantering och vattning

Idag blev du åska och dunder bokstavligen! Åskan slog ner relativt nära. Jag hoppade till. Tycker inte om åskan men det är ju sådant som kommer.

Och sedan öppnade himlen sig. Och jag trodde att plantering skulle bli en annan dag! Men nu har vi plantera fingerblomma och något annat som jag har glömt namnet på ;-)vid brunnen. Och salvian har vi satt vi björk där torplilja, ormbunkar och nässlor växer. Nässlorna är till fjärilarn bla. Sedan satte vi prynadssmultron, påfågelöga tror jag det heter och borstnejlika vid dammen det blir fint.
Ska ta kort när det har tagit sig. Och jag hoppas att det gör det.

Sedan fick jag pelargoner. fuschia och flitiga lisa och de står på trappen. Fuschian är så vacker, den blommar för fullt.

Tomaten som jag fick som var en härdiga sort ställde jag i växthuset tills jag har hittat en stor kruka att plantera den i.

Jag har vart och vattnat i växthuset och där frodas det. Det är tomater, slang och västerås gurka, chili och sqush. Bönerna och ärterna har glömt att sätta men det ska jag göra de brukar komma fort. Morötterna funderar jag hur jag ska göra med.
Ute så blommar potatisen och jordgubbar har kommit. Så nu är sommar här ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar