Leta i den här bloggen

söndag 26 juni 2011

Smultron

Har glömt att berätta att för två veckor sedan plockade vi en halv liter smultron utan större ansträngning
Och så tog vi några mogna jordgubbar från jordgubbslandet.

Sedan undrade vad vi skulle göra med denna skatt. Och då bestämde jag och min kompis att vi skulle göra en rulltårta men vi ändrade oss. Det blev en tårta i stället.

Vi gjorde tårtbotten, marsankräm och vispade grädde. Och så hade vi smultron och marsankräm i mitten. Och sedan hade vi grädde ovanpå. Sedan la vi smultron på och gjorde några snygga roser av jordgubbarna.

Det blev jätte gott. Och ännu godare dagen efter.

Nu finns det massor av smultron. Har alltid lite med mig hem efter att jag och Kummin har vart ute och gått.

Och vi tränar lite också. Som att plocka upp saker som jag tappar jämt. Stackarn får lära sig att duka för jag är rätt så fumlig. Snubblar och ramlar gör också. Han har det inte lätt emellan åt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar