Leta i den här bloggen

tisdag 28 juni 2011

Kummin hos veterinär

Idag har vi vart till Regiondjursjukhuset Strömsholm med Kummin.

Han har en knöl precis vid sidan av urinröret. Och den har växt och jag kände att det måste kollas upp.

Så idag var vi och träffade en jätte trevlig veterinär Patricio Rivera. Och man kände sig trygg med honom.
Vi pratade om hur det startade och när han började bli irriterade av det. Så bestämdes det att man skulle ge honom lugnande och ta prover från knölen. Sedan gå vidare efter det.

Så vi fick gå till ett väntrum och där fick han lugnande och sedan hämtade de en bår som de skulle bära honom på. Han väger 35 kg min lille kille :-) Så han ska gå ner några kilon. Men de tyckte han var fin och hade bra med muskler.

Han somnade ganska snabbt av lugnade Han höll sin tass på min fot. Jag grät lite, min lilla gubbe.

Sedan tog de jag tror de var fem gånger de stack i knölen. Det gjorde nog mer ont i mig och veterinären, en för Kummin för han var helt utslagen.

Och när de gjort det fick han en uppvakningsspruta men han var svår att få igång. Så de började undra om den tagit. Men till slut vinglade han ut från rummet.
Och ut till bilen.

Nu är jätte seg. Han går och sedan står han bara undrar var han är på väg. Stackars!
Han var fastande i 12 timmar. Sedan fick han äta 2 timmar efter lugnade Så han fick en måltid. Innan en ny 12 timmars fastande.

veterinär Patricio Rivera ringde och sa att han skulle operera honom. Man skulle skicka knölen på analys.

Kl 8 ska han var på Regiondjursjukhuset Strömsholm för att operera bort knölen som hade något konstigt namn. Mer information finns på denna sida: http://www.djurcancer.se

Så imorgon kommer jag gråta när jag lämnar honom för jag lämnar ju kvar en del av mig. För han är ju min skugga,min vän och min trygghet. Kommer inte vara lung för en han är hemma igen.

Kommer ora mig för provsvaret också! Men det är bra att jag tog tag i det nu innan det blev värre. Man har ju ansvar för sina djur. Oavsett vad man har. För man älskar ju dem och de oss.

2 kommentarer:

  1. håller tummarna att det går bra. Är som du skriver HEMSKT när det är något med våra djur, som blivit en del av oss. Lycka till. Kram

    SvaraRadera