Leta i den här bloggen

onsdag 22 juni 2011

Brutalt uppvaknade

Idag har det vart en dag som man har vart halvsovande ;-)

Vaknade i morse av att stomipåsen hade släppt nästan helt. Det rann ordentlig ur stomin. Vet inte varför?!

Klockan var runt 4:30 så jag fick lite hjälp av maken. Så vi la ditt reserv madrassen.
Och en filt så kunde Kummin och katterna ligga där och jag i makens säng för han hade åkt till jobbet.När jag hade duschat och byt platta. Och jag stoppade i en tablett som absorbera vätskan i stomipåsen.

Byte sängkläder i båda sängarna senare.

När jag vaknade vid 10 tiden, så stod distriktssköterskan i dörren. Tur att man var uppe och nästan vaken.

Ska göra det i natt med, en tablett som absorbera vätskan i stomipåsen menade jag. (Trött i mössan) För det har runnit bra i hela dagen, inte roligt alls. Har tagit resorb för att ersätta vätskan.

Och idag har distriktssköterskan byt pac nålen och gett mig B12. Så nu slipper jag myrkrypningar hoppas jag.

Kummin fick bara lite träning idag. Men ibland blir det så. Det är bättre att träna när man mår bra. Vi tog en lång promenad och plockade smultron, mums!

Det som är postivt idag:
* Är att det växer så det knakar i växthuset och på frilandet.

* Att han öppnade skåpet helt själv idag. Jag blev jätte glad.

En dag i mitt liv som det kan vara. Ska börja skriva mer om hur det är att leva med stomi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar