Leta i den här bloggen

måndag 8 november 2010

Mora

Hej och hå!
Nu har man vart till Mora i helgen och tränat med Kummin.
Denna gång bodde vi på Best Western Mora hotell. Och det var fräscht och fint. Bra frukost. Vi satt i puben så vi kunde ha med Kummin på frukosten. Han låg under bordet och skötte sig jättebra.
Bra service även för hundar. Han hade en biabädd, två skålar och en godispåse till honom. Men han låg i den andra sängen. Efter som det bara va oss två.
Fast han letade efter Micke, även i garderoben ;-)
Och denna helg tränade vi bla att hämta mobiltelefonen i ett skåp. Han skulle öppna och plocka ur mobiltelefonen. Och sedan stänga skåpet. Där efter lämna mobiltelefonen till mig.
Det funkade galant enligt mig!
Sedan tränade vi hundmöte med klickers. Måste verkligen träna med klicker själv så jag gör rätt. Nåja inte helt själv Kummin ska ju vara med.
Och så har vi tränat förbjudsövningar och hämta hjälp. Plocka upp saker och lägga det i tex tvättkorgen.
Lyckades ramla en gång! Skulle bara gå från parkering till hotellet. Och benet försvann under mig. Och jag låg på asfaltet. Har skrapsår på knäna, händer och svullen ankel. Och ont i armen. Kummin blev lite stressad men jag klappade och sa att det var OK. Fast att det gjorde för jäkla ont.

1 kommentar:

  1. Låter inge vidare att du ramlat. Men det andra låter som det går bra.
    Ha det så bra tjejen.... =)

    Kram

    SvaraRadera