Leta i den här bloggen

onsdag 10 november 2010

Bakning

Idag har det vart bull- och brödbakning. Gjorde Susannabullar ;-) de är jätte goda enligt mig själv. Och så har de ett så bra namn man glömmer inte bort det i första taget. Det luktar så gott när man bakar!
Och Kummin var med och bar mjöl och annat från matkällarn. Han är verkligen en hjälpande hand.
Vi har tränat lite med att slänga sopor i sopkorgen, tagit ut tvätt från tvättmaskinen, tränat att bära ägg i munnen utan att ha sönder det och tränat med att rulla en boll med nosen.
Och vi har gått en promenad också. Det var jättehärligt! Med knastrande snö under fötterna. Kummin fick ett labbe spel och plöjde snö och grävde också. Han är tycker om snön också.
På kvällen var jag en hjälpande hand till maken min. Inte för att jag orkar att lyfta och bära tungt så blir det inte så mycket men jag kan i alla fall hämta och räcka saker till honom.
Skulle gärna vilja orka göra mer men kroppen pallar inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar