Leta i den här bloggen

lördag 16 juli 2011

Min kära hund :-)

Min kära hund kommer aldrig att bli en vakthund. Men han är bra på många andra saker, alla kan ju inte vara bra allt.

Vi var på en sista kvälls/nattpromenaden. Kummin sniffar i luften. Och sedan går han vidare vid min sida.

Sedan kommer vi runt hörnet. Och då brakar det till i skogen, lite lätt. Och Kummin far iväg som en avlöning. Lägger sig på laggårds backen. Tittar på mig och undrar vad det är som kommer ut från skogen. Och sedan när jag ropar tillbaks honom så kommer han lomandes. Det var Apaché som kom ut från skogen. Hans ena kattkompis.

Och han luktade på honom och viftade på svansen. Tog en pinnen och bar hem den och gav den till make. Han är i alla fall duktig på att bära ved. Min kära Kummin.

Jag fick åtminstone ett gott skratt och även min make. Ett gott skratt förlänger livet :-) Säger man visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar