Leta i den här bloggen

lördag 26 maj 2012

varm smörgåstårta

1 paket polarbröd
2 paket bacon
1 röd lök eller purjolök
1 stor burk creme fraiche
3-4 dl ost
1 nypa salt
1 nypa peppar, gärna en pepparblandning

Tillagning
Skär bacon fint. Strimla löken/purjolöken . Fräs allt i stekpanna.Knaper stek baconet Tillsätt creme fraiche låt koka tills röran tjocknar. Smaka av med salt och peppar.
Gör ordning en plåt med bakplåtspapper. Lägg ut en polarbröd, bred på 1/3 av fyllningen, lägg på ytterligare en polarbröd samt fyllning, sen ytterligare en polarbröd och fyllning. Avsluta med fjärde och sista polarbrödet som lock.
Skiva tomaterna och lägg på locket. Toppa med den rivna osten.
Sätt in i ugnen på 175 grader i ca 60 minuter. Ska stå längs ned i ugnen. Tiden är efter min egen ugn en del går fortare och andra saktare ;-)
 
Jag brukar lägga ost mellan lagren, jag är ostälskare. Så jag har mycket ost och blandar gärna olika sorter. Vill man så kan man ta mer bacon.
 
Man kan även ha champinjoner i den varma smörgåstårtan
 
Brukar spara småsnuttar i frysen. Men jag river dem innan jag lägger dem i frysen så att jag nästa alltid har riven ost i frysen.
 


 
                               
                               
                               
                               
                          
                               

                              

                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar