Leta i den här bloggen

måndag 21 maj 2012

Kummin

Idag har jag haft en härlig kväll!
Var ute och gick med Kummin. Då fick vi träffa hans hund kompis Ture. Och hans ägare var med så vi gick en promenad tillsammans.
Ture fick åka med mig i permobilen, de funderar på om han ska bli vårdhund.
Sedan träffade vi 2 hundar till som jag just nu inte kommer på namnet på.De är Kummins vänner också. 
Vi stod och pratade. Och vi pratade om hur olika hundar och deras ägare är.
Jag kom med förslaget om att gå en gemensam promenad så hundarna får lära känna varandra. Och jag kom på att de är ju bra om någon blir sjuk som har hund för då kan vi ju hjälpa varandra.
Det kändes så skönt att få sällskap och bara prata om allt och inget. Ibland vill man gå själv med sin hund men ibland vill man ha sällskap.
Det är så bra när man har hund man kommer alltid ut oavsett väder. Och så träffar man massor med trevliga människor. Och så får man lite motion också
Och som hundägare delar man med sig av sin kunskap, om saker som funkar bra och saker som funkar mindre bra. Rekommenderar vetrinärer etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar