Leta i den här bloggen

måndag 29 augusti 2011

Livet som servicehund

Ibland undrar varför vissa människor har en hjärna till. Att tänka med den gör de i alla fall inte.
Fick bland det värsta bemötande man kan få på Biltema i Botkyrka i dag. Var där för att handla några delar.
Då kommer en anställd fram och säger att hundar inte få vara i butiken. Och det vet jag men Kummin är en arbetande hund. Så jag säger att han har rätt att vara här och han just nu inte är en hund. Kanske dum formulering men man kan inte alltid ha bra kommentererar på lager.
Då ekar hon inte en hund! Och ber oss att flytta på oss för hon håller på att packa upp saker. Jag blev inte glad över det bemötande.
Och går till kollega i kassan och ekar att han inte är en hund. Det är det enda som fastnade i huvudet på henne.
Bad att få prata med chefen. Men hon var upptagen men jag väntade och sa hur illa bemöt jag hade blivit. Och hon undrade vem det var . Fick en ursäkt men det kändes för jäkligt att bli bemött på det sättet. Och jag orkar inte med alla ska i fråga sätta mig och mina behov och jämt behöva förklara att han är en arbetande hund , han är servicehund.
Har handlat där förut och det har funkat bra men jag känner ingen större lust att kliva in i den butiken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar