Leta i den här bloggen

lördag 6 augusti 2011

Då var man ett år äldre och klokare eller ?!?!

Man är ju en kvinna i sina bästa år. Åldern är ju bara ett årtal. Man är ju så gammal som man känner sig.
Och jag känner mig ung men min kropp vill inte riktigt följa med mig.

Det är tur att man har en förstående make och Kummin. Och alla härliga katter som förgyller mitt liv.

Fick en ny handväska, plånbok av min älskade maken. Jätte snygga! Så nu har man en märkesväska. Nu ska försöka att inte släppa runt för mycket saker i väskan. Den är mindre en den jag hade förut. Plånboken är samma storlek. Så kvitton kan jag fortsätta samla på mig ;-) Undrar varför man släpar runt så mycket onödigt i väskan?

Av mamma fick hallå kitty strumpor.

Och syrran med familj fick jag örhängen.

Min älskade systerdotter/guddotter fick jag en tecknad bild på Kummin. Som hon hade gjort till mig. Den blev jag jätte glad över.

Svärföräldrarna fick jag raggsockor med kattmotiv från Riga, handstickade och två krukor av kasserade bilddäck. Blir bra på våran nya altan/rullstolsramp.

Svåger fick jag ett glasögon fodral, som såg ut som en liten väska. Ska lägga solglasögonen i den. Den passar bra i väskan.

Vi åt vetekaka med vinbär, tigersockerkaka och picassotårta.

På kvällen när svärföräldrarna kom grillade vi och fikade. För vi var hungriga. Man blir inte speciellt mätt på fika bröd. Inte jag i alla fall ;-)

Kummin har hjälpt mig att öppna paket. Han gav pappren tillbaks till dem jag hade fått present från. Smart hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar