Leta i den här bloggen

söndag 7 oktober 2012

Paus från livet

Hej alla mina vänner!
Var ett tag sedan jag skrev det har vart lite för mycket runt mig. Så jag och min make bestämde för att ta en semester bara för att komma bort från allt.

Vi har sovit borta 2 nätter, 5-7 okt 2012. Bodde på Scandics hotell, Skogshöjden i Södertälje. Vi hade ett jätte fint rum. Man fick morgonrockar som man kunde mysa i synd att man inte fick ta hem dem.
Vi hade Junior suite. Så vi hade ett vardagrum som vi kunde sitta och prata och äta. Det var 2 två apparater en i varje rum.
Badkaret var stort så man kunde ligga i det. Och det kändes så skönt att bara komma bort ifrån allt i bland. Vill ni titta på hotellet och kanske boka det. Jag rekommenderar det varmt. Nästa gång ska vi boka massage innan vi kommer. Och även mat. Och det finns ett gym där också. Det är relativt ny renoverade. Bra service.
http://www.scandichotels.se

Och sedan var vi på Tom tit och tittade på utställningen om Body worlds. Tyckte den var intressant men det som var jobbigt att se alla små bebiser som inte fick leva vidare i livmodern. Och den gravida kvinnan som man såg fostret i.
Annars tyckte jag det var intressant att se kroppen, speciellt mag- och tarm systemet.
http://www.tomtit.se/Aktuellt/Body-Worlds/Nyhet-visning/
Ett tips är att förboka biljetten, det ska tydligen bli billigare, men man måste göra det 24 timmar innan man ska dit. Filmen var delvis bra och andra stunder kunde man somna
Biljetterna kan bokas på: 
http://www.ticnet.se/search.php?tm_link=tm_header_search&language=sv-se&keyword=v%C3%A4lkommen+till+nyfikenheten

Sedan på lördag så var vi på Heron City och såg Hypnotisören med Mikael Persbrant, Tobias Zillacus och Lena Olin
Filmen var delvis bra och andra stunder kunde man somna. Men samtidigt så var den bra att den inte visade att allt är rosenrött i ett liv. Man kunde känna igen sig i vissa situtioner. Men den är 2 timmar och 2 minuter lång. Så man känner sig mör efter filmen.
http://www.sf.se/filmer/Hypnotisoren/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar